Connecten zonder Internet

Voel jij je als docent ook wel eens op de tweede plaats?

Heb je het idee dat door de toenemende social media men minder in contact staan met anderen?

Social media accounts belangrijker zijn dan een goed zelfbeeld ontwikkelen?

Iedereen is tegenwoordig “connected” maar verliezen we daardoor niet juist de connectie met onszelf?

In mijn twee jaar ervaring als docent, heb ik zelf ondervonden hoe sterk de social media toeneemt en hoe belangrijk leerlingen dit vinden. Wanneer ik in gesprek ging, gaven ze echter zelf toe dat het geen echte representatie is van wie ze zijn en hoe ze zich voelen. Vragen over hoe dit in het echte leven dan gaat namen toe, waardoor ik de “Connecten zonder Internet” training heb ontwikkeld.

Leerlingen leren over hun denkstyle en hoe die kan verschillen van anderen. Hoe ze bij hun gevoel kunnen komen en het gevoel van een ander kunnen aanvoelen en hoe daar op in te spelen. Hoe zorg je ervoor dat jouw boodschap goed overkomt en dat een ander jouw boodschap waardeert.

Via internet kan je makkelijk van alles zeggen, zonder door te hebben wat de gevolgen zijn. Wanneer je de leerlingen met elkaar laat connecten, nemen cyber- en fysiek pesten drastisch af en de groepscohesie toe!